Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Wat is Leadbuilder?

    Leadbuilder is een online rapportagetool die u meer informatie geeft over de bezoekers van uw website (, webshop, nieuwsbrief of andere online media). Uw bezoekers worden herkend als de eigenlijke bedrijven en organisaties. Dit gebeurt dit gebeurt automatisch en is volledig transparant voor de bezoeker; deze laat niet bewust zijn gegevens achter. Onze dienst herkent uw bestaande klanten, maar reikt u vooral potentiële nieuwe klanten aan.

    Tevens houdt Leadbuilder van elke bezoeker statistieken bij waarmee de interesses duidelijk worden. Met dit inzicht kunt u uw salesstrategie aanpassen, zodat u een prospect eerder zult converteren naar klant.
  • Hoe werkt Leadbuilder?

    Leadbuilder wordt aangeboden als Software as a Service. Bij activatie van uw account ontvangt u inloggegevens voor uw persoonlijke dashboard. U ontvangt tevens een eigen Leadbuilder Embed code, die u eenmalig op uw website dient te installeren. Vanaf dat moment is Leadbuilder actief, en werkt het als volgt:
    1. Een bedrijf bezoekt uw website.
    2. Wanneer het bedrijf als Lead herkend wordt, stuurt Leadbuilder u direct een notificatie naar uw smartphone of e-mail adres. Zo weet u direct wie uw website heeft bezocht.
    3. Daarnaast kunt u op elk willekeurig moment inloggen in het Leadbuilder systeem, om bijvoorbeeld:
      • De historie van herkende bedrijven te bekijken.
      • Het gebruik van uw website en de behoeften van uw bezoekers te analyseren.
      • Het effect van uw (online) marketing in kaart te brengen.
      • Een lijst te krijgen van (Hot)Leads om doelgericht te benaderen.
  • Herkent Leadbuilder alle bezoekers?

    Leadbuilder richt zich op het herkennen van Nederlands B2B verkeer, en het bieden van additionele informatie van de desbetreffende bedrijven. In tegenstelling tot andere diensten zoals bijvoorbeeld Google Analytics, worden bezoeken door niet-relevante partijen (geautomatiseerde bots, telecomproviders, clouddienstaanbieders en hostingpartijen) uit de resultaten gefilterd. Hierdoor ligt de kwaliteit van de door ons gepresenteerde gegevens hoger dan die van overlappende diensten. Zo hoeft u niet meer te filteren, en worden enkel de bedrijven gerapporteerd die voor u interessant zijn.
  • Welke abonnementen biedt Leadbuilder?

    Leadbuilder biedt voor ieder segment een passend pakket aan maandelijkse features. Hieronder vindt u een overzicht van onze huidige abonnementen. 
     
    Pakketten Starter Standaard Professional Enterprise Ultimate
    Aantal pageviews  1000 2000 5000 10000 25000
    Dynamic Content  n n n j j
    Hash change n n j j j
    Extra gebruikers  n n n j j
    Push notificaties   n 30 60 125 250
    SMS notificaties   n 10 25 50 100
    E-mail notificaties 50 60 120 250 500
      Bestel Bestel Bestel Bestel Bestel
     
    Wilt u liever eerst even proberen? Wij bieden elk bedrijf een GRATIS proefperiode van 14 dagen aan. De proefperiode geeft u met maximaal 15 leadnotificaties en bedrijfsidentificaties een beeld van de basisfuncties van ons systeem.
     
  • Welke informatie kan ik verwachten op mijn dashboard?

    Het dashboard geeft u toegang tot de meest belangrijke overzichten en instellingen binnen het systeem. Het toont onder meer de laatste (geïdentificeerde) bezoeken, Leads, Hot Leads en paginaweergaven. Via het dashboard kunt u vervolgens doorklikken naar de bedrijfsprofielen van uw bezoekende bedrijven. U krijgt inzicht in welke branche het bedrijf actief is, ontvangt van ons bijbehorende KVK gegevens en beschikbare contactinformatie. Daarnaast kunt u precies zien wanneer, waar en hoe de bezoeker uw website bezoekt. Tevens heeft u vanuit uw Dashboard toegang tot uw triggers, notificaties en tags, en kunt u desgewenst Dynamic Content instellen om bepaalde bezoekers op de site gepersonaliseerd aan te spreken.
  • Waar kan ik de gegevens uit het dashboard voor gebruiken?

    Met de gegevens uit het dashboard kunt u uw salesstrategie op verschillende manieren optimaliseren. In de eerste plaats ontdekt u met Leadbuilder prospects die u anders wellicht niet eens was tegengekomen, én kunt u deze partijen direct gaan benaderen. Daarnaast kunt u ook bij bestaande klanten cross- en upsell-kansen signaleren in uw portfolio. Ook kunt u gerichter insteken bij een verkoopgesprek, gezien u weet dat het bedrijf online reeds interesse toonde in enkele specifieke producten. Tevens kunt u de bijkomstige statistieken van Leadbuilder gebruiken om de effectiviteit van uw online promotie-campagnes (waaronder SEA) en SEO inspanningen te meten. Hierdoor bent u niet meer overgeleverd aan de ongefundeerd berichtgeving van partijen die u mogelijk een rooskleuriger beeld schetsen.
  • Ik ben niet actief met Internet Marketing, heeft Leadbuilder dan wel zin?

    Ook wanneer u niet actief bent met Internet Marketing kunt u waarde voor uw organisatie halen uit Leadbuilder. Iedere website of ander medium heeft al een bepaald organisch verkeer van organisaties. Dit verkeer komt via allerlei kanalen binnen op uw website; Van mond-tot-mondreclame, tot deelname aan netwerkbijeenkomsten tot het simpelweg online vindbaar zijn via Google/Social Media. Veel van de bezoekende bedrijven zullen niet de moeite nemen om contact met u op te nemen, maar met Leadbuilder kun u deze bedrijven alsnog herkennen en gericht stappen ondernemen naar deze bezoekers. U krijgt tastbare en concrete leads, ook op verkeer dat u niet met Internet Marketing 'gepland' naar uw website heeft gebracht. Dus wellicht heeft u júíst baat bij Leadbuilder, bij gebrek aan overige doelgerichte internetmarketing.
  • Wat is het verschil met webanalytics als Piwik, Clicky of Google Analytics?

    Het grootste verschil zit 'm in de directe bruikbaarheid voor de organisatie; web analytics pakketten focussen op het (technisch) analyseren van de website, om uw platform en marketing verder te kunnen optimaliseren. Leadbuilder focust zich als lead capturing tool juist op de ondersteuning van het verkoop-proces. Het is ontwikkeld om commerciële informatie te geven over bedrijven die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw product of dienst, zodat u eenvoudiger aan leads kunt komen, en persoonlijk(er) in contact te treden met uw bezoekers.
  • Ik gebruik Social Media & SEO/SEA, heeft Leadbuilder nog meerwaarde?

    Wanneer u uw website actief promoot, zal deze relatief veel bezoekers trekken. Dit betekent dat Leadbuilder dus ook meer bedrijven kan herkennen, waardoor u een hoger rendement zult halen. Het succes van salesactiviteiten ligt hoger bij actieve opvolging via telefoon of email, dan bij afwachten totdat de potentiële klant zelf contact opneemt. Met Leadbuilder kunt u actief uw potentiële klanten benaderen, ondanks dat deze (nog) geen contact met u hebben opgenomen.

    Overigens stelt Leadbuilder u als bijproduct in staat om SEO, SEA en actieve Social Media campagnes goed te evalueren; doordat het bezoekerspad van oorsprong tot eindpunt wordt bijgehouden, zijn acties van de bezoeker direct te correleren aan de onderliggende campagne.
  • Heb ik te weinig verkeer op mijn website voor Leadbuilder?

    Leadbuilder is een abonnementsdienst met een minimale duur van 12 maanden. Toch bieden wij elk bedrijf de mogelijkheid om Leadbuilder vrijblijvend te proberen, kosteloos en zonder verdere verplichtingen. Zo kunt u zelf beoordelen of Leadbuilder voor u interessant is, of dat u wellicht eerst aandacht moet schenken aan het verhogen van het aantal bezoekers op uw website. Dit kan op verschillende manieren, afhankelijk van uw situatie. Voor verder advies hierover kunt u contact met ons opnemen.
  • Is Leadbuilder legaal?

    Ja, zowel het systeem als de gegevensverwerking van Leadbuilder is legaal. De Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) stelt eisen aan de verwerking van gegevens van identificeerbare natuurlijke personen. Om hier aan te voldoen, slaat Leadbuilder geen gegevens op van natuurlijke personen en consumenten, enkel van bedrijfsentiteiten.
  • Deelt Leadbuilder mijn gegevens met derden?

    Nee, Leadbuilder deelt geen gegevens met andere partijen. De gegevens behorende bij uw account zijn alleen door uzelf in het dashboard te zien. Medewerkers van Leadbuilder hebben alleen toegang tot de gegevens na nadrukkelijke toestemming. Gepresenteerde bedrijfsgegevens van bezoekers komen uit openbare bronnen, en worden enkel en alleen getoond wanneer het betreffende bedrijf als bezoeker wordt opgemerkt.
  • Hoe gaan Leadbuilder gebruikers om met privacy?

    Direct contact opnemen met een door Leadbuilder aangeleverde lead kan de bezoeker een ongemakkelijk gevoel geven. Wanneer een Leadbuilder gebruiker wil gaan nabellen ter opvolging, adviseren wij om het gesprek te openen met een algemeen gepostuleerde vraag: "misschien heeft u / uw bedrijf interesse in...". In het algemeen ontstaat dan een inhoudelijk gesprek. Daarmee is een goed eerste contact gelegd. Het is onhandig om te bellen met de mededeling "ik zag u op onze website en...". Wanneer zo'n dergelijke directe opening vermeden wordt, komt het contact vaak prettiger tot stand. En dit neemt niet weg dat u toch al op het juiste moment contact opneemt, want er is immers enige indicatie van interesse.

    Er zijn wel degelijk Leadbuilder-gebruikers die direct bellen zodra een prospect op de website is herkend. Denk bijvoorbeeld aan de schoonmaakbranche - iemand die de website van een schoonmaakbedrijf bezoekt, heeft vaak een dringende behoefte. Wachten met reageren komt dan neer op het verliezen van deze kans aan een concurrent.
     
    Uiteraard hoeft er niet te worden gekozen om te bellen. Menig Leadbuilder gebruiker begint, alvorens te gaan bellen, met een laagdrempelig contact zoals het bezoeken van profielen van functionarissen op LinkedIn en een e-mail sturen waarin u uw bedrijf nader voorstelt. Ook kan men ervoor kiezen om gebruik te maken van Dynamic Content, om de bezoeker een exclusief en aantrekkelijk aanbod te doen zodat deze zelf het klantcontact initieert.
  • Is het mogelijk om een partner van Leadbuilder te worden?

    Leadbuilder biedt verschillende vormen van samenwerking. Zo is de dienst bijvoorbeeld door derden als white-label dienst door te verkopen. Ook is een samenwerking met Leadbuilder op provisiebasis mogelijk, met als uitgangspunt het aanbrengen van klanten. Of u nu een websitebouwer bent, een marketingbureau of een onderneming aan huis heeft; neem vooral contact op als u denkt iets voor elkaar te kunnen betekenen. Dan bespreken we de mogelijkheden.